kenduri arwah atuk...(rindu atuk sgt2)

Assalamualaikum....

hari ahad yg lepas tanggal 21.06.09...umah nenek aku ada wat kenduri arwah atuk aku...
hurm...so, aku lak ditugaskn tok mengurus segala masakan (ceh macam dia lak chef padahal tolong ke)....
ihihih...aku x tau nk tulis ape tp time kenduri tu...alhamdulilah semua berjalan dgn smoothly(wah beromputeh lak dia)...

kalo nk tau ni lah kali pertama kenduri aku rasa byk giler lauk termasuk la desert...hiihihi
bayang kn la ada lebih kurang 10 lauk kot(rasa nyer termasuk desert)..hihihi

jap2 aku liskn menu dia..kalo aku masih ingat la..ihihih

1. ayam goreng
2. masak labu (yg berkuah tu)
3. tom yam
4. sambal ikan keli
5. gulai ayam dgn rebung
6. kacang panjang dgn hati, limpa n paru ayam ( yer yer je aku nie)
7. sambal tulis ikan bilis dgn petai
8. ulam dgn sambal belacan dan sambal kelapa(tok org masak jer)
9. bubur char char
10. tembikai
11. puding mangga
12. keropok
13. air oren
14. air limau(aku perah sendiri tau..penat siot)

rasa nyer tu je la...hiihihi

hurm pada hari tu jugak sempat la sambut hari bapa....maklum la time tu semua pakcik2 aku ada...beli la kek tok semua org, KEK nk mahal jer kt SECRET RECEIPE, nama kek tu kalo x silap la....CHOCOLATE EDULGENCE kot...hahah tah paper2 aku eja tah....

tp mmg best..hihihi...


ni la lauk2 yg aku citer kn tu...byk kn penuh meje tu...hihiih


time nie tgh baca doa sempena menyambut hari BAPA...dlm gmbr tu semua sedara mara, couzin n leh kata kn semua ahli keluarga la...kalo nk tau time tu hujan lebat gile n aku dok kt luar kesejukn...hihiih


ha...yg tgh potong kek tu ABAH aku..ihihih, ABAH aku merupakn kepala keluarga(ketua keluarga) bak kata abg MAN(couzin aku la)...ape2 mesti abah aku yg kena wakil termasuk la ada masalah peribadi ke, kewangan ke and abah aku la tmpt kaunseling nye...


tgk rmi kn..hahaa berebut nk KEK mahal..hiihihihih


ni la dia kek mahal...sempat aku potong sebelum habis...aku mkn sikit je yg lebih tu...anak buah aku makan n dak2 kecik yg xsedar diri tu kecik tp mkn kuat..hahahahhaha


tu la citer nye yg sempat di kongsi ihihihi...ape2 pon...aku mmg happy gile masa kenduri tu walaupon ponat...ihihih..

orait sampai disini sje...daaa


ABAH is THE BEST FATHER IN THE WORLD...u are my truly HERO...

and I MISS my ATUK SOOO......MUCH....semoga ALLAH merahmati rohmu dan ditempatkn dikalangan org yg BERIMAN

sayangi keluarga anda...INGAT JGN SEKALI2 SAKIT KN HATI DIAORG TAU

0 comments: