sukarelawan ke GAZA diperlukan

Assalamualaikum,
Perhatian kepada sesiapa yg ingin menjadi sukarelawan untuk membantu penduduk2 Palestin di Gaza. Khidmat anda diperlukan segera (tarikh berangkat akan dimaklumkan oleh pihak penganjur). Dengan kerjasama GPTD dan GPM, anda akan di hantar ke GAza selama 3 bulan. Sebarang info lanjut bolehlah menghubungi:


Saudara Jufitri Joha
Jawatankuasa Rabithah Syabab
Muassasah Al-Quds Malaysia - Lubnan



di

> jufitri1979@yahoo.com
> http://gptd-spain.blogspot.com
> http://gptd.blogspot.com

* Yg sedang membaca post ni, klau boleh, sila siarkan juga di blog anda. Moga usaha yg kecil ini dapat membantu saudara2 kita di Palestin. Trima kasih. =)

pergi JALAN2 jer...

Assalamualaikum

Aritu aku dan rakan2 aku pergi jalan2.
HUrm....kitaorg just jalan2 pastu makan, lepak, ada sesi photografi dan balik kolej...hhihih:)

Ni aku saje je nk share gambar2 masa pergi jalan2 tu...hiihihi

nie gambar aku berlatar belakangkn UFO, hahah bukan la(aku pon xtau ape tu)


ni la gambar sebahagian dari mmbr yg pergi he6


anak sapo la nie suka tido kt tepi jalan ish3 (bangun2)


kalo pandai sape yg tgh posing konon2 mcm model la..he3


alahai minah sorang nie teringat kt abg dia la tu..ish3


apo kono eii jang engko pelok bondo tu(xder awek nk peluk, peluk tiang pon jadi la)


ha...gambar nie paling best, iihhihi nk tu nape 2 org pekerja restoran tu ada dlm gambar.


citer dia cm nie, kitaorg saje je la tangkap gambar sambil2 makan tu, pastu ada la salah seorg mmbr aku ajak2 ayam soh tangkap gmbr sama2, alih2 dia excite lak, sampai panggil mmbr dia yg lain. Xcukup ngan kamera kitaorg tmbh kamera dia lak...adoyai terbahak2 time tu dh macam artis dh kt(bukan di Malaysia tp kt tmpt diaorg la) hihihhhi. Pastu ada hati lak salah seorg pekerja tu mintak no phone mmbr pompuan aku.....nk plak dia bg...hiihihi
(MORAL NYE JGN AJAK ORG TANGKAP GAMBAR)


2 gambar ni gambar aku paling suka...hiihih

HUrm...ok la sampai disini saje,

nnti ada masa aku coret kn n tmbh gambo byk2 k...daaa

SEKIAN









PEMBETULAN

Assalamualaikum,

Di sini ada sedikit pembetulan untuk jadual tayangan citer UPINdanIPIN di tv 9 telah bertukar waktu...

Aku sertakn jadual tayangan terbaru,


minta maaf diatas kesulitan yg berlaku...

sekian

JANGAN LUPA TONTON YEA
sokong la animasi tempatan

Lagi pasal UPINdanIPIN

Assalamualaikum,

hurm...arini nk bgtau info lagi pasal karakter yg comel nie. Citer terbaru UPINdanIPIN bersama kawan2 bersiri ada disiarkn bermula pada hari ni jam 7.30pm di TV9.

Aku sertakn sekali jadual2 tayangan dibawah,




Selamat menonton yer.

Sekian

Sokong la animasi tempatan

Geng d moVie (d adventurE beGiNs) di pawaGAm 12.02.2009


Assalamualaikum,

Alhamdulilah hari ini dapat juga aku mencoretkn sesuatu kt blog ni. Lama juga la x tulis ape2, hehe6 bz ngan assgnmt, biasa la short sem nie byk keje nk buat. OK xper, arini aku nk cier cikit...heheh6



Kepada org yg tgk tv, mesti dh tgk kn trailer Geng d MOvie kn, yg akan ditayang kn di pawagam pada 12.02.2009. Ape lagi, pergi la serbu ramai2 kt pawagam tu and tgk citer tu,
(sokong animasi tempatan, anak tempatan buat tau).

Dalam citer nie ada karekter UPIN dan IPIN, yg digemari budak2 dan x kalah juga yg dh tua2 tu(termasuk la aku skali)...eheheh6. UPin dan IPin mula digemari pada bulan pose tahun 2007 kalo x silap la..hihii dan smpi skrg masih di gemari oleh rakyat Malaysia.

JANGAN x tgk tau citer nie...confirm best giler, tgk skali mesti nk tgk berkali2(he6)...

OK la sampai disini saje tok kali nie....Insyallah kita akan berjumpe di lain hari...
ihihih...tatat

Sekian.
GENG THE MOVIE
THE ADVENTURE BEGINS
Di Pawagam pada
12.02.2009
Jgn ketinggalan menontonnya

kenduri kawin abg alil......

hurm...sabtu dan ahad yg lepas, abg sedara aku(abg alil) telah melangsung kn perkahwinannya di rumah pengantin perempuan di Ampang.

(gambar ni masa hari sabtu...lepas akad nikah, dtg umh pengantin perempuan utk makan tengahari)

Pada keesokan hari nya, masa untuk bersanding di rumah perempuan, hurm...warna maroon menjadi pilihan abg sedara aku. Hurm...di sebabkn sampai awal di rumah pengantin perempuan so, kena la tggu kejap sbb bersanding pukul 2 tp kitaorg sampai kol 1...mcm x sabar2 plak kn..
ihihihhi...............


aku try uploaded gambo tp x dpt la....nnti aku uploaded eh...

Aku kena demam DENGGI....

Sudah lama sgt rasanye tidak mencoret ape2 di blog aku nie. Xper aku ada cite pasal aku kena suspek denggi



Pada 22hb Ogos 2008...badan aku mengigi dan badan aku panas. Pada awal nye ingat demam biasa je tapi makin lama makin melarat sampai kepala aku x dpt nk angkat terlalu sakit n berat...

Aku pergi klinik kolej bersama housemate aku dan dibekal kn ubat panadol, tahan muntah dan vitamin jer. Tak beri ape2 kesan pun. Petang dalam pukul 6 lebih aku berkeras juga mahu pulang ke rumah aku di Gombak.

Dalam keadaan aku yg kurang sihat, sepanjang perjalanan aku dari Kolej ke KTM(Btg Benar) ke KL Sentral ke LRT Putra aku tido je. Xlarat aku dh time tu.

Sampai kt LRT Putra Taman Melati, time tu hujan ramai pula org menunggu teksi dan aku call rumah suruh sesiapa ambil aku di LRT. Kebetulan abg Emi aku ada dirumah dia yg dtg ambil aku.

Sampai dirumah muka aku merah dan badan aku panas sangat, abg emi htr aku ker hospital Kuala Lumpur malam tu juga. Bila dh check ngan doktor dia kata suspek denggi. 4 hari aku ulang alik ke hospital untuk check darah tgk platelet aku.

Setiap kali aku check, peratusan platelet aku semakin menurun dan doktor suruh minum byk air. Bergelen2 air aku minum tp sama jugak.

Akhirnya pada 27hb Ogos 2008 aku dimasukkn ke dalam wad di Hospital Kuala Lumpur disebabkn peratusan platelet aku bawah 100. Bosan giler kt wad tu. Pada mula nyer aku tggl di wad 18(wad active) tp ptg tu aku dipindahkn ke wad 8(wad stabil). Disitu la aku menginap selama 3 hari 2 malam.

Selama aku di wad aku telah dimasuk kn air sebyk 10 botol. Dan pada 29hb Ogos 2008, doktor mengesahkn peratusan platelet aku meningkat dan boleh balik....Alhamdulilah, waktu tu aku bersyukur sangat2 dapat keluar wad. Abg ipar aku ambil aku kt hospital.

itu la kisah nyer aku kena suspek denggi...
so, jaga la diri baik2 yer
byk kn la minum air yer...

SEKIAN